Ποιο είναι το νέο σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ που προτείνει η Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία




Κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων με τη σημερινή τους μορφή, αναμόρφωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την καθιέρωση 4ετούς γυμνασίου και 2ετούς λυκείου, και επιβράβευση των… συνειδητοποιημένων υποψηφίων, με την επιπλέον μοριοδότηση όσων επιλέγουν λιγότερα τμήματα στο μηχανογραφικό τους, είναι τα βασικά σημεία του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που προτείνει, στο υπουργείο Παιδείας, η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Αντώνης Λιάκος, στη διάρκεια άτυπης ενημέρωσης προς τους δημοσιογράφους για τις λεπτομέρειες του προτεινόμενου συστήματος, διευκρίνισε ότι στον μαθητή θα παρέχονται οι βασικές εγκύκλιες γνώσεις στα 4 χρόνια του γυμνασίου, ενώ στο 2ετές λύκειο, τα βασικά υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία (ξένη και ελληνική) και Αγγλικά, και επιπλέον 3 κύκλοι μαθημάτωναπό τους οποίους θα επιλέγει έναν ή δύο ο μαθητής, ανάλογα με την κατεύθυνση που επιθυμεί να εξειδικευτεί και να σπουδάσει.
Εντύπωση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι στα υποχρεωτικά μαθήματα του λυκείου δεν περιλαμβάνονται τα Μαθηματικά, η Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ ειδικά για τα Αρχαία, ο κ. Λιάκος δεν απάντησε στην ερώτηση του Αθήνα 9.84 για το αν θα είναι υποχρεωτικό μάθημα στο γυμνάσιο.
Από εκεί και πέρα, ο υποψήφιος θα διεκδικεί την είσοδό του σε ΑΕΙ-ΤΕΙ με το πιστοποιημένο του απολυτήριο, βάσει εξετάσεων, χωρίς ωστόσο να διευκρινιστεί από τα μέλη της Επιτροπής, πώς ακριβώς θα γίνονται αυτές οι εξετάσεις, δηλαδή θα είναι ενδοσχολικές, πανελλαδικές, σε κοινά θέματα από τράπεζα θεμάτων ή σε θέματα επιλογής των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου; Όπως τόνισε ο κ. Λιάκος, η εξειδίκευση του συστήματος θα προχωρήσει εάν το υπουργείο Παιδείας υιοθετήσει την πρόταση ή μέρος αυτής.
Η καινοτομία του προτεινόμενου συστήματος είναι η επιβράβευση όσων υποψηφίων είναι συνειδητοποιημένοι και αποφασισμένοι για το τι θέλουν να σπουδάσουν και αυτό πιστοποιείται από τον αριθμό των επιλογών τους. Πιο συγκεκριμένα, όσο λιγότερες είναι οι επιλογές στο μηχανογραφικό, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η επιπλέον μοριοδότηση. Παραδείγματος χάρη, εάν ένας υποψήφιος έχει δηλώσει μία και μοναδική σχολή, θα εισπράξει αυτόματα επιπλέον 1.000 μόρια. Αν επιλέξει δύο τμήματα, θα λάβει 650 παραπάνω για την πρώτη του επιλογή και 350 για τη δεύτερη κ.ο.κ.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής υπογράμμισε ότι «είναι αδύνατη οποιαδήποτε μεταρρύθμιση αν δεν εξεταστεί το ζήτημα της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» και σημείωσε ότι «οι πανελλαδικές εξετάσεις με τη σημερινή τους μορφή, αν και αδιάβλητες, αποδείχτηκαν καταστροφικές για το εκπαιδευτικό σύστημα και τη μέση ελληνική οικογένεια».
«Πάνω από 1 δισ. ευρώ ξοδεύονται ετησίως στα φροντιστήρια, δηλαδή 3.500 ευρώ ανά οικογένεια» ανέφερε ο κ. Λιάκος και πρόσθεσε ότι «το κόστος αυτό είναι δυσβάστακτο, ειδικά σε περίοδο κρίσης. Επιπλέον χάνονται δύο μήνες μέσα στο σχολικό έτος, το λύκειο καταστρέφεται εντελώς, τα παιδιά πάνε στο φροντιστήριο με τη συναίνεση των καθηγητών τους, η παιδεία φροντιστηριοποιείται και γίνεται συνώνυμο της παπαγαλίας, ενώ, τελικά, η συντριπτική πλειοψηφία δεν σπουδάζει αυτό που θέλει, αφού 8 στους 10 μαθητές κατανέμεται στα 446 τμήματα (264 ΑΕΙ και 182 τμήματα ΤΕΙ) σχεδόν κατά τύχη».
Ισίδωρος Ρούσσος 
ΠΗΓΗ: athina984.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου